1. NIŽJA TEŽA
Bistveno lažje kolo in rotacijska teža obročnikov pripomoreta k hitrejšemu vzpenjanju z manj truda.
Skupna teža kolesa
Primerjajte težo enako opremljenih koles, a z različno velikimi obročniki, in opazili boste, da se precej razlikuje. Po pričakovanju je kolo s 26-palčnimi obročniki nekaj lažje od tistega s 27,5-palčnimi in bistveno lažje od kolesa z 29-palčnimi (med 29 in 27,5 je razlika lahko blizu kilograma). Vsak gram vam pomaga do hitrejšega kolesarjenja.
Teža obročnika/plašča
Skupna teža 27,5-palčnega obročnika s plaščem in zračnico je le za 5 % višja od teže enako zgrejenega 26-palčnega obročnika. Pri 29-palčnem se poveča za kar 12 %, torej razmeroma majhno povečanje premera pomeni bistveno višjo težo ter tako slabše vzpenjanje in pospeševanje.
Primerjava teže
Statična teža obročnika
Lažji obročniki omogočajo hitrejše pospeševanje in nižjo skupno težo kolesa. Kombinacija "win-win".
2. BOLJŠA UČINKOVITOST
Boljše pospeševanje in nižji kot naleganja na oviro za bolj tekočo in dinamično vožnjo.
Kotaljenje čez ovire
Večji premer obročnika znižuje kot naleganja na oviro (kot, pod katerim okrogla oblika obročnika pride v stik s kvadratno oviro). To je dobro. 29- palčni obročnik se čez 6 cm visoko oviro zakotali 14 % bolj učinkovito kot 26- palčni. 27,5-palčni pa se preko iste ovire zakotali 9,8 % učinkoviteje od 26- palčnega.
Primerjamo lahko tudi kot naleganja — če je pri 26-palčnem kot X, je pri 27,5-palčnem X-4, pri 29-palčnem pa X-6. Manjši kot zopet pomeni boljše kotaljenje, zato je zmagovalec 29-palčni obročnik, kotaljenje 27-palčnega pa je ob nižji teži zelo primerljivo.
Pospeševanje
Pospeševanje je morda največja prednost 27,5-palčnega obročnika pred 29- palčnim. To je odziv, ki ga čuti kolesar, ko močno pritisne na pedala. Nanj ne vpliva le skupna statična teža temveč tudi kako je teža razporejena po obročniku. Dlje od pesta kot je, slabše je pospeševanje. Zato 1000-gramski 29-palčni obročnik pospešuje počasneje kot podobno sestavljen 1000-gramski 26-palčni, ker je pri večjem premeru in daljši naperah teža dlje od pesta. Za dobro pospeševanje je ključna nižja teža sestavnih delov, ki so na obodu obročnika (obroč, tuljavke, napere, plašč, zračnica). Kot vidite, 27-palčni obročnik pospešuje le 1,5 % počasneje kot 26-palčni, 29-palčni pa je od podobno sestavljenega obročnika počasnejši za kar 3,6 %.
3. BOLJŠA VODLJIVOST
Večja površina stika s podlago, boljša togost in optimizirana geometrija pomenijo boljši oprijem, zaviranje in vodljivost.
Oprijem
Večji premer obročnika zagotavlja večjo površino stika plašča s podlago ali naležno površino. Večja površina nudi boljši oprijem, kar pomeni boljše pospeševanje, zaviranje in zavijanje. Kot vidite, ima 27,5-palčni obročnik podobno naležno površino kot 29-palčni.
Togost okvirja
Stranska togost okvirja je lahko povezana z velikostjo obročnikov. Okvirji za večje obročnike morajo biti daljši. Zato se okvir 29-palčnega kolesa v velikosti M ob stranskih obremenitvah bolj zvija pri gonilni osi in v glavi okvirja kot okvir velikosti M za 27,5-palčne ali 26-palčne obročnike. Več zvijanja slabo vpliva na vodljivost kolesa pri močnem poganjanju ali ostrem zavijanju.
Geometrija okvirja
Večjim obročnikom je težje optimalno prilagoditi geometrijo, zlasti pri manjših številkah okvirja. Pri manjših okvirjih je krmilna cev okvirja visoko v primerjavi z višino sedeža.